Trudna droga na playlisty w serwisach streamingowych

0
729
Digital distributor in Poland

Nie da się ukryć, że to właśnie playlisty oraz różnego rodzaju zestawienia i mixy gwarantują muzykom największą szansę na dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców. Dzięki nim mogą oni też niejako „wyrwać się” z pewnej niszy, co oczywiście przełoży się na wzrost popularności i większe możliwości monetyzowania swojej twórczości.

Osiągnięcie tego celu nie jest jednak tak łatwe, jak może się wydawać. W sieci często publikowane są pytania na temat tego, jak znaleźć się na playlistach Spotify, czy Tidal. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że wymaga to długiej, ciężkiej pracy. Najlepiej opartej na sprawnej dystrybucji contentu, jak również na prowadzeniu szerokich działań promocyjnych.

Przepisem na sukces w wielu przypadkach wydaje się więc współpraca z zewnętrznymi podmiotem. Mowa tutaj o specjalistach, którzy doskonale znają specyfikę funkcjonowania tego typu platform, dzięki czemu doskonale wiedzą, co zrobić, aby wykorzystać ich potencjał.

Digital distributor in Polandpomoc dla muzyków

Jeśli chodzi o obecność i działalność prowadzoną w sieci, optymalnym wyborem wydają się tak zwane agregatory treści cyfrowych. To właśnie one zajmują się realizacją wspomnianych wyżej działań. Z tego też powodu na współpracę z nimi decydują się zarówno młodzi muzycy, jak i ci bardziej doświadczeni, którzy są obecni na rynku już od pewnego czasu.

Czy ma to sens? Oczywiście! Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę specyfikę oraz zakres prowadzonych działań. Analizując możliwości agregatorów treści cyfrowych, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim:

  • dystrybucję muzyki – czyli dostarczanie jej na popularne serwisy streamingowe. Nie tylko Spotify i Tidal, ale też Vevo, Apple Music oraz YouTube. Dzięki temu artyści mają pewność, że ich piosenki trafią do konkretnych odbiorców w odpowiednim czasie,
  • zarządzanie profilem na platformach – przekłada się to między innymi na działania optymalizacyjne, które pozwalają lepiej zaznaczyć swoją obecność,
  • działania promocyjne – to właśnie od nich w dużej mierze zależy, czy dany utwór oraz zespół znajdzie się na playlistach, czy nie. Z tego powodu warto zlecić je doświadczonym specjalistom, którzy pozwolą uzyskać pożądany efekt.

Nie należy zapominać ponadto o fachowym doradztwie, które też może mieć znaczenie. Współpraca z agregatorami treści cyfrowych to często najlepszy sposób na to, aby najpierw zbudować, a następnie umocnić swoją pozycję na ryku. Przełoży się to, rzecz jasna, na korzyści finansowe.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here