Kim jest copywriter i jak nim zostać?

0
618
copywriter
Fot. Pexels.com

Copywriter to osoba, która tworzy wysokiej jakości teksty. Mogą to być artykuły, posty w social media, wszelkie treści w sklepach internetowych jak opisy produktów i wiele więcej. Jak rozpocząć pracę w tym zawodzie?

Przeczytaj też: http://www.synat.pl/copywriter-kim-jest-i-jak-nim-zostac/

Jakie umiejętności powinien posiadać copywriter?

Jest to zawód, który wymaga tzw. lekkiego pióra. Oznacza to pisanie tekstów w łatwy i przystępny dla odbiorcy sposób, dostosowywanie wypowiedzi do różnych grup odbiorców. Można się tego nauczyć poprzez praktykę. Należy poświęcić dużo czasu na pisanie. Tak stworzone treści mogą być później próbką umiejętności.

Copywriter przede wszystkim powinien lubić pisać. Jednak, żeby się w tym rozwijać poza pisaniem warto także czytać. Przede wszystkim literaturę branżową, poradniki, czy po prostu posty najbardziej znanych osób w branży.

Czytanie jest ważne także ze względu na specjalizację. Dobry copywriter, który specjalizuje się w kilku dziedzinach jest w stanie zarobić nawet 10 tys. zł miesięcznie Warto więc czytać informacje o branży, w której się specjalizujemy.

Jak zostać copywriterem?

Dwie główne ścieżki to zatrudnienie się w agencji lub praca na własną rękę czyli tzw. freelancing. Pierwsza opcja jest zdecydowanie bardziej stabilna. Pracując w agencji możemy mieć pewność wynagrodzenia. Minusem może być praca z biura i w stałych godzinach. Obecnie coraz więcej firm pozwala swoim współpracownikom na pracę zdalną i w dowolnych godzinach. Wiele zależy od oferty i agencji.

Drugą możliwością jest samodzielna praca. W tej sytuacji warto założyć własną stronę internetową, która będzie służyć jako wizytówka. Mając stronę możemy rozsyłać swoją ofertę do potencjalnych klientów drogą mailową lub poprzez różnego rodzaju dedykowane grupy na Facebooku.

Kolejną opcją jaką ma copywriter freelancer jest skorzystanie z portali branżowych. Na takich stronach znajdują się zarówno klienci jak i inni twórcy. W zależności od witryny można samodzielnie się ogłaszać bądź odpowiadać na ogłoszenia.

Samodzielne pozyskiwanie klientów ma jednak swoje wady. Główną z nich jest nieregularność zarobków. Zwłaszcza na początku, gdy tych klientów nie ma zbyt wielu bądź są to jedynie jednorazowe zlecenia.

Zobacz też: http://investlife.pl/umowa-o-prace-rodzaje/

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here