Rządowy program mój prąd – szczegóły

0
142
Rządowy program mój prąd

Mój Prąd to rządowy program, który ma wesprzeć energetykę prokonsumencką, a dokładniej budowanie mikroinstalacji fotowoltaicznych. Są one dość kosztowne, ale rząd chce wspomóc ich tworzenie. Pomaga zarówno osobom fizycznym prowadzącym gospodarstwa, jak i Polsce w ogóle, w realizowaniu zadeklarowanych zobowiązań, dotyczących energii. Rządowy program Mój Prąd – na czym polega, jakie są jego cele, budżet, beneficjenci? Jak złożyć wniosek, by zakwalifikować się do programu Mój Prąd?

Rządowy program Mój Prąd: cel, budżet, beneficjenci

Celem programu jest zwiększenie produkcji odnawialnej energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltaicznych na terenie kraju. Wdrożenie programu Mój Prąd ma też być impulsem dla dalszego rozwoju energetyki prokonsumenckiej. Program przyspieszy też spełnienie międzynarodowych zobowiązań Polski z zakresu rozwoju energetyki odnawialnej.

Kwota dofinansowania to maksymalnie do 1 000 000 tysięcy złotych. Z programu mogą skorzystać osoby fizyczne, które wytwarzają energię elektryczną na swoje własne potrzeby. Muszą mieć też zawartą umowę kompleksową, która reguluje kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.

Rządowy program Mój Prąd: składanie wniosków

Nabór wniosków do programu Mój Prąd odbywa się w trybie konkursowym. Termin pierwszego naboru jest już zakończony (do końca 2019 roku). Termin drugiego naboru kończy się pod koniec roku 2020.

Wnioski można składać przez formularz, który jest udostępniony na rządowym portalu GOV.pl. Można też wybrać tradycyjną wersję papierową, z podpisem wnioskodawcy, wypełniony czytelnie i bardzo wyraźnie.

Formularz wniosku wypełniamy w języku polskim, najlepiej drukowanymi literami, z własnoręcznym, osobistym podpisem. Na wniosku nie można kreślić czy go poprawiać – lepiej będzie wydrukować nowy, by nie został odrzucony przez nieczytelność.

Wnioski w wersji papierowej składa się w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (siedziba czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30). Można go też wysłać (najlepiej listem poleconym priorytetowym bądź kurierem, by uniknąć zgubienia przesyłki) na adres siedziby:

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ul. Konstruktorska 3A, 02-673 Warszawa.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Hymon Fotowoltaika Sp. z o.o.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here